A hiteligénylő által benyújtandó rendszeres havi jövedelemről szóló igazolást nevezzük munkáltatói igazolásnak. Általában a megelőző három hónap jövedelmét tartalmazza. Hitelfelvételkor a bank elsősorban az ügyfél jövedelme alapján dönt arról, hogy az ügyfél hitelképes-e.
Munkáltatói igazolást viszont nem csak hitelfelvételhez szoktak kérni: ha bölcsődébe szeretnénk beíratni gyermekünket, szintén szükségünk lesz a nyomtatványra, illetve néhány önkormányzati ügyintézéshez, például a szociális és gyermekvédelmi támogatások igényléséhez is kérhetik.
A munkáltatói igazolást általában a foglalkoztató állítja ki, de sok banknak van saját nyomtatvány mintája. A különféle banki és a munkaadó által kiadott igazolások között tartalmi különbség nem igazán van, ugyanazokat az információkat tartalmazzák.
Általában ezek azok az adatok, melyek mindenképpen szerepelnek az igazoláson:
Munkavállaló:
- neve
- anyja neve
- születési helye, ideje
- lakcíme
- munkahelyi beosztása
- munkaviszony kezdete
- aláírása
Munkáltató:
- neve
- címe
- tevékenységi köre
- adószáma
- aláírása
Jövedelmi információk:
- munkavállaló havi bruttó bére
- utolsó 3 havi nettó jövedelem
- a munkavállaló nettó bérét terhelő letiltás/levonás összege
Fontos, hogy hivatalos ügyintézés esetében az igazolás nem lehet 30 napnál régebbi.
Az igazolást a munkaadó a munkavállaló kérésére állítja ki, aláírásával hitelesíti. A foglalkoztatott igazolást bármikor kérhet munkáltatójától, annak felhasználási céljától függetlenül.