Munkaviszony megszűnésekor a munkáltató köteles a kijelentéskor az alábbi dokumentumokat kiállítania a kilépő munkavállalója részére:
- Kilépő adatlap, amely tartalmazza az adóbevalláshoz szükséges jövedelemadatokat
- Igazolás a bírósági végzéssel meghatározott tartási kötelezettségekről, mely részletezi, hogy van-e a munkavállalónak letiltása, és ha igen, azt milyen összegben, ki felé kell teljesíteni
- Igazolás a TB nyilvántartás adatairól, melyben megtalálhatóak a levont járulékok
- Igazolólap a munkanélküli járadék megállapításához, amelyet a munkaügyi hivatal részére kell átadni, ha a magánszemély álláskeresési járadékot igényel
- Munkáltatói igazolás a munkaviszony megszűnésekor, melyben szintén fel kell tüntetni a munkabért terhelő letiltásokat és az adóévben felhasznált betegszabadságot is
- TB kiskönyv, amiről korábbi kisokosunkban olvashatnak bővebben
Ha a magánszemély munkahelyet vált, úgy az új foglalkoztatója részére át kell adni azokat az igazolásokat, amelyből megállapítható, hogy a magánszemélynek van-e érvényes letiltása, hiszen ennek levonása és megfizetése az új munkáltató kötelessége.
Amennyiben az új munkahely TB kifizetőhelynek minősül, úgy át kell adni a TB jogviszonyra vonatkozó igazolásokat is, hogy a pénzbeli ellátások számfejtése esetén a kifizető rendelkezzen a szükséges információkkal a biztosítási időre, valamint a megfizetett járulékokra vonatkozóan.
A TB kiskönyv szintén leadási kötelezettséget von maga után, amelybe az új munkáltató a belépést követő 3 napon belül köteles beleírni a munkaviszony kezdetét, és az igazolványt a munkaviszony megszűnéséig meg kell őriznie.