A TB kiskönyv a biztosítást eredményező jogviszonyokat és az azzal kapcsolatos információkat tartalmazza. Összesíti a magánszemély élete során létesített jogviszonyait, a pénzbeli ellátások időtartamát és az esetleges kieső időket.
Mára már ezek az információk elektronikus úton is az adóhatóság rendelkezésére állnak, hiszen az ügyfélkapuról számos adat lekérhető a jogviszonyokkal kapcsolatban, mégis vannak olyan ellátási formák, amelyek megállapításához elengedetlenül szükség lehet a TB igazolvány meglétére. Ide sorolandó a táppénz, az anyasági ellátás vagy a nyugdíj alapját képező szolgálati idő meghatározása. Épp ezért a TB kiskönyv vezetése törvényben meghatározott kötelesség, ami a munkáltató felelőssége.
A kiskönyvnek az alábbi adatokat kell tartalmaznia:
- a biztosított neve, születési neve, anya neve, születési helye és ideje, TAJ száma
- az igazolvány kiállításának időpontja és a kiállító foglalkoztató megnevezése, a kiállító aláírása
- foglalkoztató megnevezése, adószáma, székhelye, cégszerű aláírással ellátva
- biztosítási jogviszony kezdete és vége
- jövedelemigazolás kiállításának időpontja és sorszáma (amennyiben az igazolást a munkavállaló írásban kérte)
- biztosítás szüneteltetésének kezdete és vége
- munkanélküli ellátás kezdete és vége
Vannak olyan további adatok, amelyet csak azoknak a foglalkoztatóknak kell kitölteniük, akik TB kifizetőhelynek minősülnek:
- pénzbeli ellátás kezdete és vége
- pénzbeli ellátás megnevezése és az ellátás alapja
- gyermekgondozási táppénzre vonatkozó adatok
Ha a munkáltató nem minősül TB kifizetőhelynek, úgy ezen rubrikákat át kell húznia.