Sok munkavállaló nincs tisztában azzal, hogy hány nap szabadsággal rendelkezhet, így a következőkben az erre vonatkozó szabályokat ismertetjük.
Fontos megállapítani az elején, hogy a szabadság kiadása a munkáltató felelőssége, így a szabadságot a munkáltató – a munkavállaló előzetes meghallgatása alapján – adja ki.
A munkavállaló évente 7 nap szabadsággal rendelkezhet, amelyet legfeljebb két részletben vehet ki.
Például a munkavállaló éves szabadságainak száma 25 nap. Ebből 5 napot kivesz áprilisban, majd júniusban még 2 napot, így a további 18 nap szabadság kiadásáról a munkáltató rendelkezhet.
A munkáltató a munkavállaló által kért szabadságot a munkaviszony első három hónapjában nem köteles megadni. A szabadság iránti igényt mind a munkavállalónak, mind a munkáltatónak a szabadság megkezdése előtt 15 nappal jelezni kell.