A mai világban egyre népszerűbb, hogy a hagyományostól eltérően tesszük meg jognyilatkozatainkat, így előfordul, hogy a felmondást is sms-ben vagy e-mailben intézzük, ami nem feltétlen etikus, de jogilag teljesen helytálló.

 

Figyelni kell arra, hogy a levél tartalma visszaidézhető legyen, megfeleljen a törvényi előírásoknak (szerepeljen benne az indoklás), be tudjuk azonosítani a nyilatkozattevő személyét, valamint egyértelműen látszódjon a bejelentés időpontja.
Abban az esetben, ha a levél címzettje az átvételt megtagadja, szándékosan megakadályozza vagy az átvett üzenetet kitörli, attól a felmondás még érvényesnek minősül.

A felmondási idő a felmondás közlését követő naptól kezdődik, így nélkülözhetetlen pontosan meghatározni, hogy ilyen esetekben az mikor is tekinthető közöltnek.

Abban az esetben, ha a címzett olyan platformon kapja meg a jognyilatkozatot, amelyhez a nap bármely szakában hozzáfér, úgy a közlés időpontjának az üzenet elküldését kell tekinteni, míg ha egy munkahelyi e-mail címre küldjük a felmondólevelünket, úgy figyelembe kell venni annak munkanapon történő olvasásának legkorábbi lehetőségét.