Felmerülhet a munkavállalókban az a kérdés, hogy a munkáltatója bejelentette-e a NAV felé, megszüntette-e a jogviszonyát, illetve az is előfordulhat, hogy a foglalkoztató szeretne utána járni, hogy a bérszámfejtője teljesítette-e az adatszolgáltatási kötelezettségeket.
Mindkét félnek lehetősége van meggyőződnie arról, hogy az adóhatóság felé teljesített bejelentések rendben megtörténtek.
Az erre vonatkozó információk az eBEV portálon át érhetőek el, így a lekérdezéshez ügyfélkapus regisztrációra van szükség.
Az adatlehívásnak az alábbi a mente:
1. bejelentkezés az ügyfélkapus adatokkal
2. szolgáltatások menüpont -> biztosítotti bejelentések lekérdezése
- magánszemély esetén a „biztosítotti adatok biztosított részére”
- foglalkoztató esetén a „biztosítotti adatok biztosított részére” almenüt kell kiválasztani
3. új lekérdezésre kattintva be lehet állítani a lekérdezés időszakát, majd el kell indítani a lekérdezést
4. az elkészült eredményekre kattintva megjelenik egy excel, amire klikkelve letöltésre kerülnek a NAV-nál szereplő információk
- adatbejelentés jellege (új jogviszony kezdet:U, munkaviszony vége:V, időközben történt változás:V)
- jogviszony kezdete és vége
- jogviszony kódja
- FEOR kód
- heti munkaóra
- szünetelés kezdete és vége
- adatlap feldolgozottságának státusza, adatlap típusa, beérkezésének dátuma, valamint a nyilvántartási száma