Felmerülhet a munkavállalókban az a kérdés, hogy a munkáltatója bejelentette-e a NAV felé, megszüntette-e a jogviszonyát, illetve az is előfordulhat, hogy a foglalkoztató szeretne utána járni, hogy a bérszámfejtője teljesítette-e az adatszolgáltatási kötelezettségeket.

Mindkét félnek lehetősége van meggyőződnie arról, hogy az adóhatóság felé teljesített bejelentések rendben megtörténtek.
Az erre vonatkozó információk az eBEV portálon át érhetőek el, így a lekérdezéshez ügyfélkapus regisztrációra van szükség.

Az adatlehívásnak az alábbi a mente:

1. bejelentkezés az ügyfélkapus adatokkal

2. szolgáltatások menüpont -> biztosítotti bejelentések lekérdezése

  • magánszemély esetén a „biztosítotti adatok biztosított részére”
  • foglalkoztató esetén a „biztosítotti adatok biztosított részére” almenüt kell kiválasztani

3. új lekérdezésre kattintva be lehet állítani a lekérdezés időszakát, majd el kell indítani a lekérdezést

4. az elkészült eredményekre kattintva megjelenik egy excel, amire klikkelve letöltésre kerülnek a NAV-nál szereplő információk

  • adatbejelentés jellege (új jogviszony kezdet:U, munkaviszony vége:V, időközben történt változás:V)
  • jogviszony kezdete és vége
  • jogviszony kódja
  • FEOR kód
  • heti munkaóra
  • szünetelés kezdete és vége
  • adatlap feldolgozottságának státusza, adatlap típusa, beérkezésének dátuma, valamint a nyilvántartási száma