Alkalmi munkavállaló bejelentése már telefonon keresztül is megtehető. A bejelentés megtételére az országos telefonos ügyfélszolgálat vonalán, a 185-ös hívószámon van lehetőség.
Az ügyfélszolgálat Magyarország területén belül 0-24 órában minden nap (hétvégén és ünnepnapokon is) hívható.
A beazonosítást követően az alábbi adatokat szükséges megadni a foglalkoztatás bejelentéséhez:
- munkáltató adószáma
- munkavállaló neve
- munkavállaló adóazonosító jele
- munkavállaló TAJ száma
- az egyszerűsített foglalkoztatás jellege
- foglalkoztatás kezdete
- munkaviszony napjainak száma
Az ügyintéző általi elektronikus adatlap kitöltését követően a bejelentés az adóhatósághoz kerül továbbításra. A hívásról hangfelvétel készül, amit az ügyfélszolgálat a bejelentést követő ötödik év december 31-éig őriz meg.
A telefonos bejelentést nem csak a munkáltató teheti meg, azt bárki kezdeményezheti. A bejelentési kötelezettséget legkésőbb a munkavégzés kezdése előtt teljesíteni kell. A bejelentés visszavonására a hívástól számított 2 órán belül, hosszabb időtartamú bejelentés esetén a tárgynap reggelén 8 óráig van lehetőség lehetőség.
Amennyiben ezt is telefonon keresztül intézik, úgy szükség van a regisztrációs számra.
Az a munkáltató, aki 300 ezer forintot vagy annál több adótartozást halmozott fel, az nem foglalkoztathat egyszerűsített munkavállalót mindaddig, amíg az adótartozását ki nem egyenlíti.
Fontos!
A bejelentést legkésőbb a következő munkanapon jelenteni kell a gazdálkodó bérszámfejtője felé, hogy a szükséges adminisztráció elkészülhessen.