A hiteligénylő által benyújtandó rendszeres havi jövedelemről szóló igazolást nevezzük munkáltatói igazolásnak. Általában a megelőző három hónap jövedelmét tartalmazza. Hitelfelvételkor a bank elsősorban az ügyfél jövedelme alapján dönt arról, hogy az ügyfél hitelképes-e.

Munkáltatói igazolást viszont nem csak hitelfelvételhez szoktak kérni: ha bölcsődébe szeretnénk beíratni gyermekünket, szintén szükségünk lesz a nyomtatványra, illetve néhány önkormányzati ügyintézéshez, például a szociális és gyermekvédelmi támogatások igényléséhez is kérhetik.

A munkáltatói igazolást általában a foglalkoztató állítja ki, de sok banknak van saját nyomtatvány mintája. A különféle banki és a munkaadó által kiadott igazolások között tartalmi különbség nem igazán van, ugyanazokat az információkat tartalmazzák.

Általában ezek azok az adatok, melyek mindenképpen szerepelnek az igazoláson:

Munkavállaló:

  • neve
  • anyja neve
  • születési helye, ideje
  • lakcíme
  • munkahelyi beosztása
  • munkaviszony kezdete
  • aláírása

Munkáltató:

  • neve
  • címe
  • tevékenységi köre
  • adószáma
  • aláírása

Jövedelmi információk:

  • munkavállaló havi bruttó bére
  • utolsó 3 havi nettó jövedelem
  • a munkavállaló nettó bérét terhelő letiltás/levonás összege

Fontos, hogy hivatalos ügyintézés esetében az igazolás nem lehet 30 napnál régebbi.

Az igazolást a munkaadó a munkavállaló kérésére állítja ki, aláírásával hitelesíti. A foglalkoztatott igazolást bármikor kérhet munkáltatójától, annak felhasználási céljától függetlenül.